fredag 15 februari 2019

Veckobrev


Det efterlängtade sportlovet är nu här. En hel vecka med massor av tid för att läsa ;) Jag hoppas att ni alla får en härlig vecka och att ni hinner vila upp er lite. Förhoppningsvis kommer solen visa sig och ge oss massor av energi! J Jag hoppas att vi slipper en ny snöstorm (förra årets sportlovsväder kan jag vara utan i år).

Över lovet har eleverna fått en speciell läxa. Vi kommer börja med ett nytt arbetsområde inom historia efter lovet. Vi kommer gå in på Vasatiden och söndagen den 3 mars är det dags för Vasaloppet. Inför den årliga händelsen har eleverna fått en läxa som handlar just om Vasaloppet och heter På snöskor genom Dalarna. Läxan är till fredagen efter lovet. Den här läxan ersätter matteläxan. Det är engelskaläxa för Malins grupp som vanligt över lovet.

Första måndagen efter lovet kommer klassen delvis ha vikarie under dagen. Jag kommer att hjälpa till att rätta sexornas nationella prov som de har skrivit nu innan lovet. Jag kommer även att vara borta hela vecka 11 för rättning. Mer information om den veckan kommer senare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar