fredag 8 mars 2019

Veckobrev


Hej! 

Nästa vecka är jag iväg och rättar nationella prov. Ann-Helen är här och har klassen hela veckan. Behöver ni komma i kontakt med någon under den här veckan så kan ni maila Cicci: cecilia.johansson@kalmar.se. Ni kan givetvis maila mig med, men jag befinner mig inte på plats så vid mer brådskande ärenden hänvisar jag er till Cicci.

På tisdag ska klassen, tillsammans med klass 5 A, åka in till Biostaden och se på Bio. Klassen slutar vid vanlig tid.

Eleverna har i läxa att lära sig så mycket de bara kan om Gustav Vasa till nästa fredag. De har fått med en stencil hem. På fredag kommer eleverna sitta i smågrupper och muntligt berätta för sina gruppkompisar om vad de har lärt sig. De kommer få ha stencilen med sig under det här tillfället men uppmuntra era barn att lära sig så mycket som möjligt utantill.

Det är engelskaläxa som vanligt till nästa vecka.

Viktigt kommande datum:
  •      Studiedag tisdagen den 19 mars.

Tänk på att sjukanmälan måste göras varje dag:

Vid sjukt barn vänligen ring kommunens kontaktcenter, 0480-45 00 00.

 eller skicka SMS till 0730-12 14 24. Ange texten Frånvaro ÅÅMMDD-NNNN (barnets personnummer) i meddelandet. Skickar du meddelande efter klockan 18.00 så gäller frånvaroanmälan nästkommande dag. Det går bra att ringa när som helst på dygnet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar