torsdag 18 april 2019

Veckobrev


Hej!

Alla har blivit så duktiga på att skriva brev på engelska. Det har varit så roligt att följa den utvecklingen. Nästa vecka tänker jag besöka våra brevvänner och personligen överlämna våra brev. Jag är lite nervös inför det mötet men mest spänd och förväntansfull. Av någon anledning brukar det alltid vara läraren som är mest nervös.

Nästa vecka är det påsklov. Jag delar inte ut någon läxa över lovet utan jag hoppas att alla tar chansen att njuta ute i solen lite extra i stället. Däremot kan man alltid läsa! Snart är det sommarlov och det är bra att ha läshastigheten uppe inför det.

Några viktiga datum i maj:
·       1 maj är en lovdag
·       13 maj har vi heldag på hembygdsgården i Läckeby.
·       14 maj har vi öppet hus på skolan mellan klockan 15-17.
·       16 maj ska klassen på studiebesök på reningsverket inne i Kalmar.
·       29 maj har vi elevens val.
·       30-31 maj är lovdagar



Jag önskar er alla en glad påsk! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar