onsdag 18 mars 2020

Uppgifter vid sjukdom/förkylning

Nu märks det att många är hemma. I dag hade vi nio närvarande elver i klassen. På grund av de strikta reglerna kommer det förmodligen bli mycket frånvaro.

Från och med i dag kommer det läggas en hög med uppgifter på respektive sjuk elevs plats. Det gäller oavsett om man är lite förkyld eller mycket sjuk. Jag kommer hålla klassrummet öppet till 15.30 varje dag (från 08.00) så ni kan hämta uppgifterna dagligen innan dess. Nu kommer det bli svårt att ta igen allt under skoltid och fokustid så det kommer att bli mycket hemarbete, så vänta inte allt för många dagar innan ni hämtar uppgifterna.


Även om jag inte skulle befinna mig i klassrummet när ni kommer för att hämta uppgifterna är det bara att gå in och ta böckerna (Ni borde kunna hitta ert barns plats, det står antingen på stolarna eller på böckerna). Jag kommer att få hoppa in i andra klasser och det är inte alltid att jag kommer kunna befinna mig i klassrummet. 

Det kommer även komma dagar då jag själv måste stanna hemma från jobbet eller med mina barn så jag hoppas att ni har förståelse för att det vissa dagar kan vara tomt på platserna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar