fredag 25 augusti 2017

Veckobrev

Hej!

Första veckan är nu slut och jag tar för givet att det är ett gäng trötta
barn. Även om vi mest har fokuserat på att lära känna varandra under
veckans gång så tar det på krafterna.

Jag har i dag skickat ut den första matteläxan. Eleverna kommer att få
läxan varje fredag och jag vill ha den åter senast onsdagen veckan
därpå. På så sätt har de hela helgen på sig men de kan även, om de
vill, använda sig av fokustiden på tisdagar mellan 14.00-15.00 som
läxhjälp.


Nästa vecka kommer vi starta arbetet med Sverige. Vi kommer att
prata om kartan. Under veckans gång fick eleverna måla
Sverigekartan ur minnet. Det var en rolig uppgift och de fick tänka till
ordentligt. Nästa vecka ska vi jämföra deras egna kartor med
originalet!


På NO med Anna-Lena arbetar eleverna med kemi. De
lär sig massor av spännande saker om material och egenskaper.
Några viktiga datum de närmaste veckorna:
Torsdagen den 7 september har vi lära-känna-dag tillsammans med
hela skolan.
Torsdagen den 14 september har klass 4B skolfotografering. Vi tar
både gemensamt klasskort samt individuella bilder.
Onsdagen den 20 september är det skoljogg. Mer information om den
dagen kommer senare.
Onsdagen den 20 september är det föräldramöte klockan 18.00. Vi
börjar med ett gemensamt möte i matsalen för att sedan gå till
respektive klassrum.


Varje måndag är jag fortfarande föräldraledig och dessa dagar har
eleverna andra ämnen så som slöjd, NO, läsgrupper samt engelska.
Behöver ni komma i kontakt med mig är det smidigaste sättet att
skicka ett mail. Min mail är: mari.brinell@kalmar.se




Jag hoppas att ni får en trevlig helg så ses vi nästa vecka.





Välkomna till 4B. Här växer vi tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar