fredag 20 oktober 2017

Återberättande text av Kajsa

Den 24 december firade jag och min släkt  jul hemma hos oss det var en fantastisk julafton.

Tidigt på morgonen vaknade jag  av doften av lussekatter blandat med massor av olika godsaker.Jag gick ner för trappan och där stod mamma och lagade frukost och mat till när gästerna skulle komma.

Efter frukosten gick jag upp till mitt rum och klädde på mig vanliga kläder. Därefter så satte jag mig i soffan och kollade på min dator ett tag det var kul.

Lite senare  så sa mamma att jag och Maja kunde hjälpa henne med maten och det ville vi gärna göra.Vi skulle göra efterrätt det skulle va blåbärspaj och vaniljsås.

Efter en timme kom gästerna och då så började vi att äta.Det var roligt att hela  våran släkt kom till oss. När vi hade ätit klart så öppnade vi paket och det var roligt.

Till sist så åkte alla gästerna hem.Sen så vilade alla för det hade varit en lång dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar