fredag 1 september 2017

Veckobrev

Hej!

Även den här veckan har bjudit på en hel del nytt. Vi har börjat arbeta i den nya matematikboken Pixel samt i boken Zick Zack som vi använder oss av på svenskan (vill ni läsa mer om Zick Zack kan ni kika in på klassens blogg där boken är presenterad. Adressen till bloggen är www. avgangsklass2020b.blogspot.se).

Nästa vecka har hela skolan lära-känna-dag tillsammans. Vi äter lunch i matsalen som vanligt och det är vanliga start- och sluttider som gäller för 4B.

Skulle det vara så att ni har bytt mobilnummer över sommaren. Tänk då på att meddela Liselott Bonnier detta, i fall ni vill kunna sjukanmäla ert barn via sms. Har hon fel nummer registrerat går inte sjukanmälan igenom. Nummerbytet måste ske direkt till henne och ändras inte genom exempelvis de uppdaterade krisuppgiftsblanketterna.

Under nästa vecka lämnar jag ut önskemål om tider för utvecklingssamtal så håll utkik i barnens väskor.


Allt eftersom kommer jag att övergå till att skicka ut veckobrevet via mail. Veckobrevet kommer även att publiceras på bloggen. Där finner ni även annan viktig information. Ni som ännu inte har skickat ett mail till mig med er mailadress, var snäll och gör detta så att jag kan nå er även den vägen. Ni når mig på mari.brinell@kalmar.se 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar